COVID-19: Există și primari cărora le pasă. Sita Buzăului a găsit soluția pentru facilitarea învățământului online

În România, este deja încetățenit faptul că autoritățile sunt luate prin surprindere de diverse situații și stări de fapt, între care cea mai populară este zăpada abundentă, indiferent de luna în care își face apariția. Este deci mai mult decât firesc ca scenariul „noul coronavirus” să fie peste poate de surprinzător pentru noi toți, dar cu precădere pentru aceleași mereu surprinse autorități.

Cât de bine au gestionat și gestionează aspectele ce țin de stoparea răspândirii virusului este prematur de analizat. Mai interesant este ce se întâmplă cu învățământul românesc pe timp de pandemie. Inspirat de alte exemple, oricare ar fi fost ele, Ministerul Educației s-a pliat rapid pe situație și a decis în scurt că, pe durata stării de urgență, elevii și studenții vor urma cursuri online. Câți elevi din România școlilor și locuințelor cu WC-uri în curte au în mod real acces la internet a fost o discuție ivită ulterior și soluționată mai mult sau mai puțin. De înghețarea anului ministerul se ferește ca Necuratul de tămâie, deși nu are garanția că cei care au acces la internet fac în mod real cursuri și au ținut pasul cu materia așa cum ar fi făcut-o dacă ar fi mers la școală. De ceilalți, nici nu mai vorbim.

Cum perioada COVID-19 este însă cea care scoate la lumină bunele și mai puţin bunele din oameni, sisteme și autorități, este important de subliniat faptul că, în timp ce unii ridică neputincioși din umeri, alții găsesc soluții. De pildă, în județul Covasna, primarul din Sita Buzăului, Nicolae Stoica, care și-a dat seama că nu toți elevii din comuna sa au posibilitatea de a studia online a găsit rapid o soluție prin care să le vină acestora în ajutor. Mai exact, a pus la dispoziția copiilor laptop-urile cu care era dotată biblioteca din comună. Astfel, pe perioada stării de urgență, elevii au împrumutat aceste dispozitive, pe care le vor returna de îndată ce lucrurile vor reintra în normal. Laptop-urile au fost acordate în baza unei liste a elevilor cu astfel de nevoi întocmite de cadrele didactice ale școlii și au fopst predate cu procese verbale semnate de părinți.
În concluzie, când autoritățile de la centru sunt depășite de situație, oamenii din restul țării pot alege între a sta cu mâinile în sân, a critica și a se lamenta încontinuu sau a căuta soluții de rezolvare a situațiilor create, precum și metode de a le implementa, întocmai ca primarul de la Sita Buzăului.

Dacă asemenea exemple s-ar înmulți, atunci cu siguranță procentul de aproximativ 40% de elevi care nu au acces la internet în țara noastră ar scădea semnificativ, justificând în cele din urmă refuzul constant al Ministerului Educației de a îngheța anul școlar. Până atunci, parafrazând un celebru personaj de film, Emanoil Pișcoci, putem spune că am făcut și noi educație cum am putut și noi… cum ne-am priceput!


Mirela Cara Dragu
Sursa: covasnamedia.ro